Cursuri inot adulti – Cum sa inoti mai mult la un bazin de inot?

Incerci sa inoti pe distante mai lungi, dar obosesti dupa doar cateva ture? Sau te-ai intrebat vreodata de ce tehnica ta nu se imbunatateste sau de ce nu devii mai rapid pe distante mai lungi? Iata o sugestie: inoata mai incet! Iti explicam mai jos cum te ajuta inotul mai lent sa maresti distantele atunci cand mergi la un bazin de inot.

Uneori trebuie sa faci un pas inapoi pentru a face doi pasi inainte. Acest lucru este foarte adevarat cand vine vorba de inot de rezistenta. Iata 4 motive pentru care ar trebui sa faci cursuri de  inot .

Iti imbunatatesti tehnica

Inotul mai incet te ajuta sa te concentrezi asupra miscarii, permitand o precizie sporita, miscari imbunatatite ale mainilor si picioarelor, dar si sa remediezi obiceiurile proaste care ar fi putut aparea intre timp. Este important sa spunem asta. Concentreaza-te pe parti mici ale tehnicii tale in timp ce inoti usor si pe distante mai lungi. Misca bratele si picioarele incet, pe rand. Fii atent la pozitia capului.

Depaseste-ti limitele (mentale)

Inotul de rezistenta necesita un efort masurat pe o perioada mai lunga de timp, intarind mintea, corpul si spiritul. Este usor sa te gandesti la inot pe o distanta de 50 de metri, deoarece pare usor din punct de vedere mental. Gandeste-te la inot pe distante de 200, 300 sau 400 m si apoi de zece ori la rand si devine cu totul altceva in mintea noastra. Odata ce ne cuprinde anxietatea, vom renunta foarte usor.

Inotul pe distante mai lungi intr-un ritm lent si usor ajuta la cresterea capacitatii aerobice, creand o baza fizica puternica pentru a putea merge rapid in curse sau atunci cand este necesar sa inoti mai repede. Inotul pe distanta mare ne face sa fim inotatori mai puternici si sa inotam mai repede din punct de vedere structural atunci cand este combinat cu intervale de tempo si antrenament de viteza. Este piatra de temelie a inotului. Nimic nu inlocuieste o sesiune buna de anduranta concentrata o data pe saptamana.

Cunoaste-ti ritmul

Inotul de anduranta ne invata cum sa ne ritmam inotul mai uniform. Incepe fiecare sesiune stabilita intr-un ritm sustenabil. Ar putea parea foarte lent la inceput, dar este cel mai bun mod de a incepe cu o tehnica adecvata si o respiratie usoara. Pornirea lenta impiedica ritmul sa scada la jumatatea antrenamentului si va avea ca rezultat o medie optima pe distante lungi.

Cand inoti urmatorul set de anduranta, incearca sa te gandesti la un element tehnic tot timpul. Pentru ca stii ce se spune: practica te face mai puternic.

Ti-e teama sa inoti pe distante mai lungi? Nu te simti pregatit pentru inotari mai lungi de 500 de metri? Nu esti singurul. Multi inotatori raman in zona de confort a distantelor mai scurte pentru ca nu stiu sa se concentreze sau sa se antreneze pe distante mai mari. La cursuri de inot, vei invata sa evoluezi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Scroll to Top