Cum difera inotul de alte sporturi?

Va intrebati de ce este bine sa luati cursuri de inot? Simplu: este sanatos si te ajuta sa te mentii in forma. Conditia prealabila, desigur, este sa invatati sa inotati corect si sa faceti exercitii fizice pentru a va atinge obiectivele. Corpul beneficiaza de miscarea in apa: prin inot antrenam sistemul cardiovascular si intarim muschii fara a forta sistemul musculo-scheletic.

In apa activam intotdeauna intregul corp si, in functie de stilul practicat, folosim unii muschi mai mult decat altii, dar, ca regula generala, punem intotdeauna accentul pe muschii din partea superioara a spatelui. Acesta este motivul pentru care inotul corect este eficient in combaterea tensiunii musculare clasice.

Imotul este un sport complet

Inotul este un sport complet, deoarece implica toate partile corpului, concentrandu-se pe cele pe care se acumuleaza cel mai mult excesul de grasime – picioare, brate, solduri si abdomen. Fara a uita ca exercitiile in apa maseaza fiecare parte a corpului, favorizand un efect de intarire si activare a circulatiei sanguine.

Singura problema este ca inotul este un pic plictisitor: in practica, tot ce faci este sa mergi inainte si inapoi, urmarind continuu o banda alba de pe fundul bazinului. Este nevoie de multa vointa (si poate chiar de pasiune), dar aduce o multime de beneficii pentru corp si minte.

Ce muschi sunt antrenati in timpul inotului?

Inotatorii isi antreneaza intotdeauna intregul corp si isi antreneaza atat forta, cat si rezistenta, dar, in functie de stilul practicat, unii muschi lucreaza mai mult decat altii. La fel ca in cazul tuturor tipurilor de sport, tehnica este importanta si aici: cu cat inotati mai bine, cu atat va antrenati mai mult muschii.

  • Stilul de bras

Cand inotam la bras, ne antrenam in principal spatele, in special muschiul mare al spatelui (latissimus dorsi). Abdominalele stabilizeaza corpul in apa, muschii fesieri sustin miscarile complexe ale picioarelor, iar intreaga coapsa, atat cea din fata, cat si cea din spate, este, de asemenea, activa.

  • Stil pe spate

Inotul pe spate, la fel ca si antrenamentul nostru pentru fese, antreneaza in primul rand toti muschii fesieri (gluteul mare, mijlociu si mic). Datorita pozitiei plate in apa, ne intarim, de asemenea, nucleul central, ceea ce impiedica fesele sa cada in timp ce inotam. O mare parte din impingere vine din partea superioara a corpului, asa ca muschiul mare al spatelui lucreaza si aici. Inotul pe spate imbunatateste, de asemenea, mobilitatea centurii scapulare. Datorita pozitiei relaxate a capului si a gatului, prin inotul pe spate putem elibera tensiunea din ceafa acumulata dupa zile lungi la birou.

  • Stilul liber

Stilul liber activeaza multe grupe de muschi: pieptul, bratele, umerii, partea superioara a spatelui, muschii drepti abdominali si oblici, regiunea lombara, fesele, soldurile si picioarele ne permit sa ne miscam inainte in apa. Muschiul mare al spatelui (latissimus dorsi) si muschiul trapezului (musculus trapezius) lucreaza in mod predominant.

Dar aveti grija: mai ales in timpul stilului liber, scopul nu este sa vasliti cu bratele cat mai departe. Important este sa lucram la optimizarea fazei de alunecare. Cu cat facem mai putine miscari pentru a acoperi un bazin, cu atat stilul este mai puternic si mai eficient.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Scroll to Top